lördag 9 februari 2013

Fika? Självklart!

Igår hade jag trevligt fikabesök av Sara. Var ett tag sedan vi sågs så det var verklign jättekul! Dock ska vi ses snart igen, nämligen på tisdags då jag ska hjälpa henne att massera. Kan dessvärre inte exakt återge vad hon sa men det har med en insamling att göra till utsatta i andra länder/land.


På tal om fika så vill jag slå ett slag för att man kan faktiskt fika onyttigt och ändå gå ner i vikt/hålla sig hälsosam. För ett tag sedan kände jag det att jag ville ha lite fika till filmen jag skulle se och köpte då hem Polly. 20 stycken bitar blev ca 210 kcal. Jag brukar eftersträva att mina mellanmål ska ligga runt 200 kcal för det fungerar bra för min kropp. Bör dock poängtera att jag inte äter detta utöver utan att detta fika blir då som ett mellanmål. Inte ett så näringsrikt mellanmål, men det kan man "ta igen" vid nästa måltid. Anser att den mentala biten och den själsliga njutningen är minst lika viktig för att man bibehåller sin sunda livsstil. Balans är a och o.

Idag får jag också besök och då av Lilly. Hon ska klippa mig och jag ska massera henne. Win-win situation för båda. Plus att vi får ju den yttersta äran att umgås med varandra och ha en trevlig eftermiddag. Önskar er alla en fin och roilg dag, det ska jag ha! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar