torsdag 20 april 2017

Trädgårdstankar

Nog för att min soppa är god och säkerligen vitaminrik, men lyckades inte hålla alla baciller borta så blev hemma från jobbet idag. Surt värre men försöker vara lite kreativ de stunder jag orkar. Älskar vår trädgård men då den har varit med ett tag har tyvärr en del växter gjort sitt så idag beställde jag lite fröer för att skapa en ny frisk trädgård. Beställde bland annat liljorna Orange Electric och Netty´s Pride samt två spaljéer.
Bildresultat för lilja orange electric
Tanken är att göra en mer lantlig/vildvuxen plantering med växter som sedan förökar sig själva och därmed kommer tillbaka nästa år. Frågan är bara om man ska förodla eller så direkt? Enligt mitt tycke borde det gå bra att så direkt, tror inte fåglar och dylikt äter upp fröna. Är lite kluven så får ta mig en funderare på detta. Uppdaterar om detta projekt när det väl går av stapeln. Önska mig lycka till! //Erika

1 kommentar:

  1. Så snygga blommor!! Såna vill jag med ha när jag får trädgård :D

    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera