söndag 24 april 2011

Påsken so far

Okej, lite sammanfattning av påsken. I fredags var jag och Lillybio och såg "Hur många lingon finns det i världen?". Filmen var lite allvarligare än jag hade föreställt mig men den var ändå rolig och hade ett bra budskap. Efter bion blev det middagMing Palace, supergod mat! När maten var äten och betald gick vi en sväng till Harrys. Till vår förvåning vad den "sjungande DJ:n" som han själv kallade sig Bengt Dahlqvist (Daniel från Skilda världar). Självklart tog vi varsin autograf och Lilly fick till och med en kram. Själv hade jag fullt upp att hålla koll på våra väskor då en väldigt full man kom och dansade för oss.



Igår var mormor och farmor här. Jag och Kent lagade maten och vi bestämde oss för att göra påskbord med lite moderna inslag. Mina bidrag blev potatisgratäng, broccolipaj och två olika sorters köttbullar (vanliga och köttbullar med fetaost och persilja). Alla tyckte att maten smakade mycket bra och jag håller verkligen med!



Idag har dagen varit väldigt lugn. Än så länge har jag tagit en promenad, styrketränat och solat. Ikväll blir det en till promenad med Lilly. Bäst att passa på i det underbara vädret! Hoppas att ni alla har haft en bra påsk såhär lång och, glad påsk på er! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar