lördag 16 april 2011

Tankar om det som sägs

När jag jobbade i torsdags fick jag en fråga från en butiksanställd gällande hur många butiker vi hinner med på en dag. Efter att ha givit svar sa denne något i stil med "Då måste ni blir trötta på det här då". På något vis ångrar jag att jag inte kontrade med frågan "Hur många kartonger packar du upp på en dag?". En annan sak som jag har reagerat på när jag har tittat på Efterlyst är deras beskrivningar om de personer som är med i programmet. Om en försvunnen man sa de "Han lever att stabilt familjeliv", för att sedan rabbla upp alla brott han tidigare har blivit åtalad för. När de pratade om de tre unga killarna som styckade sin "kompis" sa de bland annat "Det här är tre helt vanliga ungdomar som spelar fotboll och som har ett socialt liv", för att sedan berätta att de hade styckat personen för att de trodde att han hade tagit en burk med narkotika från dem. Alltså, vill jag ha ett stabilt liv och bli kategoriserad som normal så är lösningen att begå brott samt att knarka.. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar