måndag 5 mars 2012

Hus is the shit

Helgen tillbringades i Skåne hos Peter. Trivs alltid lika bra och det är så oerhört skönt att inte behöva ha grannar att ta hänsyn till. Man kan spela musik och bete sig precis hur man vill och vilket klockslag man vill. Har alltid känt att jag i framtiden ska bo i hus. Är ju också uppvuxen i hus så jag skulle aldrig kunna bosätta mig i en lägenhet för resten av livet. Bor ju visserligen i en radhuslägenhet vilket är som ett mellanting. Man har trädgård men fortfarande grannar väldigt tätt inpå. Missförstå mig inte, mina grannar är jättetrevliga. Men jag gillar just den delen att man inte direkt behöver ta hänsyn till sina grannar när man bor i hus som man måste när man bor precis vägg i vägg med dem.

Klantade också till det och fick åka hem en dag senare än planerat. Förra gången köpte jag biljetten hem samma dag strax innan hemfärd vilket inte var något problem. Det jag dock inte tänkte på var att detta var mitt i veckan och inte en söndag då halva Sverige är ute och åker tåg samtidigt. Skäms lite då det var tänkt att jag skulle jobba idag, men det blev inte mycket till jobb för min del. Får trösta mig med att jag fick en dag till med Peter.

Hoppas att alla ni andra också har haft en bra helg! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar