onsdag 13 november 2013

Tjuvstart

Kände att jag behövde pigga upp mig lite så idag tjuvstartade jag med vinterns pyssel. Gillar hösten men just nu känns det bara grå och trist, finns inga fina färger kvar att beundra. Är även småförkyld, seg och har blåsor i munnen så att jag har svårt att äta. Brukar inte tycka det men jo, nu är det faktiskt lite synd om mig.

Hur som helst, detta blev resultatet av dagens pyssel.




Ljusen inhandlades i Ullared, den färgade stenen hade jag sedan innan. Blommorna (mini-Kalanchoe) har jag lindat in i mossa med tunn dekorationstråd, samma princip som när jag gör Hyacint-svansarna. Har dock kvar den lilla ytterkrukan i plast.

Har ingen aning om hur blommorna kommer att trivas på denna plats samt om mossan kommer att göra dem för fuktiga. Hoppas dock att ytterkrukan ska hjälpa till att förhindra detta. Vattning görs med hjälp av en sprayflaska. Ser detta som ett litet experiment.

Nu ska jag mysa till det i soffan med en kopp te och njuta av mitt nya pyssel! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar