måndag 11 november 2013

Ullared

Idag har jag, mamma, moster Annika och mormor varit på G-kås i Ullared. När man var yngre och kom hem efter en dag som denna verkligen slängde man av sig ytterkläderna för att få börja packa upp allt man hade handlat. Nu är det mer i stil med "Åh fy satan, jag måste sätta mig ner i soffan innan jag gör nått annat!". Konsten är dock att inte sitta för länge och bli allt för bekväm.

Nu är allt uppackat. Handlade bland annat "lite" blockljus. Jag eldar ofta värmeljus men sällan blockljus men tänkte att det ska bli ändring på detta. De håller ju mycket längre än värmeljus och man behöver därmed inte hålla på och byta ut ljusen lika ofta.



Moster skrattade åt mig när hon såg att jag hade handlat ännu fler ljuslyktor. Men jag blev överlycklig när jag hittade dessa! Har liknande i lila som jag använder mig av på våren och sommaren. Hittade liknande röda förra året vid jul och jag ångrade mig så att jag inte köpte dem.



Dagens bästa köp är julklappen till Vitalis och Lennart. Vitalis verkligen älskar leksaker som piper, och denna har 16 rutor som piper. Ska bli kul att se hans reaktion!



Just nu myser jag till det i soffan med en liten glögg och det lär inte hända så mycket mer denna kväll. Tack till mamma, moster och mormor för en supertrevlig dag! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar