måndag 7 februari 2011

Sär skrivning, en ny folksjukdom?

Jag har den senaste tiden (pga många andras reaktioner) blivit mer och mer varse om att folk har oerhörda problem när det kommer till särskrivning. Okej om man exempelvis har dyslexi eller svårigheter med att stava överlag, men många verkar enbart ha problem med just särskrivning. Det senaste jag läste var "all ätare" och "hemma lagad mat". Det som jag också funderar över i samband med detta är, vad beror det på? Jag tycker att detta "problem" blir bara allt vanligare. Mindre krav i skolan? Eller skiter folk helt enkelt i hur mycket fel det finns i det dem skriver?

Jag menar inte att dissa någon, men jag kan inte låta bli att undra. //Erika

3 kommentarer:

  1. Folk är vana vid att Word rättar alla stavfel på datorn, vid särskrivning blir det ingen röd markering, då reagerar de inte på det. :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja det måste vara det de beror på, smart du är ;)

    SvaraRadera