tisdag 8 februari 2011

Varför jag aldrig åker motorcykel

Då jag är lite otursförföljd (klantig) och råkar ut för små olyckor med jämna mellanrum så har jag bl.a. tagit avstånd från att åka motorcykel. Dessutom säger min magkänsla till mig att låta bli. Folk kanske tycker att detta är konstigt men nu blev jag ännu mer säker på att jag inte vill sätta mig på en motorcykel. Just nu kollar jag på ett program som handlar om polisen i Alaska. De fick åka till en olycksplats där en motorcyklist fick väja för att inte krocka. Detta resulterade i att hon som satt bakpå motorcykeln slungades av och ut i det mötande körfältet, i samma ögonblick kom också en lastbil och kvinnan blev påkörd och dog.

Jag tycker att man som motorcykelförare är väldigt utsatt/oskyddad men att många inte verkar fatta detta. De som också säger "Ja men när jag skjutsar någon så kör jag lugnt" men som annars kör som en idiot, är inte en särskilt pålitliga motorcykelförare. Jag anser att om man kör som en idiot när man kör själv så har man heller inte riktigt fattat hur utsatt man är även när man skjutsar någon, vilket kan resultera i mindre bra beslut.

Kanske blev lite rörigt förklarat men jag tror att ni förstår. //Erika

5 kommentarer:

  1. När tog du den där bilden på mig? ;)

    SvaraRadera
  2. hej sötnos!
    härlig bild de var! Om jag inte hade käkat antibiotika å smärtlindande för min vänstra armbåge som har fått en slämsäckinflammation så hade jag bett dig komma å massera min rygg som håller på att ta knäcken på mig...men får göra de när jag har blivit kyr..för jag har blivit dunderförkyld med eftersom man bryter ner imunförsvaret å så är magen helt upp å ner... suck..ja hoppa du har de gott
    Krmaiz i massor sara

    SvaraRadera
  3. Va!! Om hon väger 150 så väger jag alltså 200????
    :D

    SvaraRadera
  4. Sara: Inte kul att höra, får hoppas att du känner dig bättre och blir frisk snart! Självklart kan jag massare, bara att säga till =)

    Mamma: Nu hör du det du inte vill höra =)

    SvaraRadera