söndag 8 maj 2011

Sällan en dans på rosor

Det var ett tag sedan som jag skrev om min viktminskning, eller fettreducering som jag har valt att kalla det. Är inte jättefixerad vid vikten egentligen men den kan vara en bra riktlinje till en viss gräns. En av anledningarna till att jag inte har skrivit så mycket är nog att jag har haft några veckor då motivationen inte har varit på topp, detta var runt påsk. Men detta är också sanningen när man vill gå ner i vikt, det finns sällan några solskenhistorier gällande detta då allt flyter på hur lätt som helst. Sen är det också så att det mest imponerande är ju inte att gå ner i vikt, utan att bibehålla det resultat man har uppnått.

Ovan ser ni ett diagram som jag har gjort, en typ av viktminskningsplan. Målet är att jag innan midsommar ska vara nere på 70 kg. Den 1 april vägde jag 75, 2 kg för att sedan den 29 april väga 75,3 kg. Under denna perioder kan jag nog inte ens mäta den stora mängd godis jag åt, ändå är skillnaden bara 1 hg. Nej, jag har inte sådan tur att jag kan äta vad som helst utan att lägga på mig. Svaret ligger i kompensationsträningen som jag ändå gjorde i samband med denna period. Detta visar att man kan äta onyttiga ting och ändå gå ner i vikt, dock inte i den stora mängd som jag gjorde då. Så allt som allt är jag ändå nöjd! Nu ligger jag på 74,9 kg vilket innebär en viktminsking på totalt 11 kg sedan slutet av förra sommaren. Detta kanske en del tycker är lite med tanke på hur länge jag har hållt på. MEN, som jag sa förut så är det inte hur mycket man går ner som räknas utan om man lyckas bibehålla vikten. Sammanfattningsvis, min metod funkar kalasbra!


Bjuder på två bilder då folk kan tycka att det låter mycket när jag säger att jag skulle kunna gå ner ca 10 kg till. Hemligeheten är att jag kan klä mig smalare än vad jag egentligen är. Mitt problemområde är inte direkt magen, utan fettet som finns på ryggen. Oerhört störande när man vill klä sig lite fint. För att få bort detta är det fettreducering som gäller! Önska mig lycka till. //Erika

3 kommentarer:

  1. Lycka till vännen! Bara man är nöjd själv så är tackten de minst viktiga ja du vet vad jkag menar...nu har flyttlasset gått..nu har man packat upp halva köket å halva sovrummet..gisses vad saker man har...Vi måste ses sanrt vännen
    Kramiz Sara

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag kämpar på, oavsett om det så blir beach 2020 ;) Kul att ni har flyttat, så glad för er skull! Klart vi ska ses, måste ju inspektera den nya lyan också =)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är!! :) Får man fråga vad du kör för metod? /Carro

    SvaraRadera