lördag 25 december 2010

Alldeles, alldeles underbar!

Igår hade jag en helt underbar, mysig och lugnt julafton hemma med familjen. Lugn kan ju iofs diskuteras med tanke på att vi spelade ett spel som gick på tid! Men det var ett skitskoj spel och nog jädrans bra träning för mig som verkligen får panik när saker och ting går på tid. Men jag vann ju en gång i alla fall. Tur eller lugna nerver? Troligen det första alternativet.

Dagen igår såg ut som så att vi käkade julbord vid klocka ett, på pricken faktiskt. Efter det spelade vi spel fram till Kalle Anka då vi även fikade. Sen blev det självklart "Kan du vissla Johanna".

Runt klockan sex skulle jag tro så delade tomten ut julklapparna, det vill säga jag. Själv fick jag bl.a. ett sånt där databord som man ska ha sin laptop på, funkar kanon! Fick också vikter och skivstång, filmer, böcker, hälsosaker, presentkortLindex och tre månaders abonnemang Spotify. Så nu slipper jag att youtube:a den musik jag vill lyssna på. Fick förresten även vinka till tomten som klev ur grannhuset lagom när vi öppnade våra julklappar, det var mycket trevligt måste jag säga och en av kvällens höjdpunkter enligt mig!

Efter julklappsöppningen blev det gröt och Karl-Bertil Jonsson och kvällen fortsatte sedan i en lugn anda. Tack kära familj för en helt underbar julafton! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar