onsdag 22 december 2010

Julspöke?

Helt ärligt så måste jag ha haft ett spöke i rummet inatt. Vaknade flera gånger av att det lät konstigt. Inte bara ett litet ljud utan mer utdragna ljud som prassel och så. Att det är råttor eller en mus betvivlar jag starkt! Kanske är det också därför som gatlyktorna släcks med jämna mellanrum när jag passerar dem? Detta är faktiskt sant. En gång släcktes en hel kyl ner på City Gross när jag var vid den. Men jag kanske bara är ovanligt energirik ibland så att jag slår ut andra belysning och elektroniska grejer?

Snart är det i alla fall julafton och då kommer tomten, det vill säga jag i detta hushåll. Granen står så grann och fin att man bara vill krama den (vilket jag faktiskt har gjort också). Idag ska mamma och jag handla så det är bara att förbereda sig mentalt för trängsel och sura miner, vilket jag endast kommer att besvara med ett leende! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar