måndag 21 mars 2011

Drömmen om Tokyo

Drömde en konstig och läskig dröm. Jag hade flyttat till Tokyo för att plugga någon hälsogrej där fast att jag inte kunde språket alls. Detta var dock inget bekymmer men där jag bodde spökade det. Dessa spöken var dock snälla men så hade jag ett rum där de elaka spökena bodde som också sedan kom och skrämde mig.

Men helt plötsligt var jag i Sverige igen och gick i någon park. Från ingenstans dyker brandbilar upp och gud vet vad. För att inte vara i vägen/bli påkörd fick jag liksom springa och sicksacka. På nått konstigt vis hamnade jag mitt i en konstig maskin som i princip var påväg att krossa mig? I drömmen rev jag mig också på armen och det var väl typ där jag vakna och jag hade för en kort stund ont i armen som att jag hade blivit riven på riktigt (vilket jag inte har gjort).

Fast helt vaken var jag nog inte då jag tyckte för en kort sekund att det stod ett asiatiskt barn vid sängen. Inte för att detta barn såg särskilt farligt ut men jag undrade vad denne gjorde i mitt rum. Jag vände på mig och la mig med ansiktet mot väggen och somnade tillslut om. Inga fler mardrömmar efter det. Bör tillägga att jag faktiskt inte har sett någon asiatisk skäckfilm på väldigt länge så min mardröm beror inte på det.

Hoppas att ni andra hade finare drömmar än mig. //Erika

2 kommentarer:

  1. Jag tror iallafall att det är bäst att du bara tittar på animerade barnfilmer ett tag ;)

    SvaraRadera