fredag 25 mars 2011

Woho!

Jag har ett viktmål som innebär att jag ska väga under 70 kg till midsommar. När jag vägde mig i morse låg jag på 75,7 kg och ligger 1 kg före i planeringen. Detta har jag uppnått genom hård träning, alltså gjort av med mer energi än jag har ätit. Hård träning innebär inte att jag tränar tre timmar varje dag men när jag tränar så gör jag det ordentligt! Oftast blir det en promenad på en timme och styrketräning allt från 30 minuter till en timma. Vissa dagar går jag bara en lugn promenad alternativt styrketränar i 30 minuter. Jag försöker alltid att göra någon aktivitet varje dag. Men, det är också viktigt att tillåta sig själv att vila någon dag då och då utan att ha dåligt samvete.

Jag vill heller inte påstå att jag äter särskilt lite. Oftast blir det 6 ggr/dag. Fördelen med styrketräning är att musklerna "äter" ju ganska mycket energi. Detta bevisar också att man kan äta tårta och fortfarande gå ner i vikt. Sen ska man ju så klart tänka på mängden också.

Vill avsluta med att säga bra jobbat till mig själv! //Erika

2 kommentarer:

  1. Det är därför jag bara äter 3 ggr. om dagen ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja så kan man ju också se det :P

    SvaraRadera