onsdag 23 mars 2011

Värnamo, de rikas stad?

Dagens jobb ägde rum i Nässjö och Värnamo. När vi skulle käka lunch i Värnamo hittade vi en pizzeria som hade en skylt utanför med en text som löd ungefär "Dagens hela dagen. Från 55:- till 75:-". Då vi alla tyckte att detta lät bra bestämde vi oss för att käka där. Andreas och Markus beställde falafel med ris och jag tog en tonfisksallad. Efter att vi hade beställt så sa han att vi skulle betala efteråt.

Efter en stunds väntan kom maten. Min sallad var stor och lite "lyxigare" än de vanligtvis brukar vara. Andreas och Markus blev inte så imponerade av sin mat då den knappt smakade något alls. När vi sedan skulle betala var det en kund framför som klagade på priset och jag tänkte något i stil med "Folk ska alltid klaga". Jag var sist i kön och när det var min tur frågade pizzeriaägaren var vi kom ifrån osv och var väldigt trevlig. När jag väl kom ut till Andreas och Markus berättade de att de fik betala 100:- var för maten, jag fick betala 60:- vilket är ett bra pris för den mat jag fick. Vid granskning av skylten såg vi att de priser som stod där endast gällde vid avhämtning, givetvis skriver med en liten text.

Till saken hör att inne i pizzerian hade han inga priser på maten. Vi tänkte inte så mycket på det då för som Markus sa "Man tar ju det man är sugen på", och ja inte satan tror man att detta i slutändan ska kosta 100:-?? Det "ironiska" i det hela är att min mat var mer i prisklass med 100:- än deras sketna falafel. Denna pizzerian har nog endast engångskunder för inte tänker vi gå tillbaka dit igen! //Erika

2 kommentarer:

  1. hihihi,,men man kan i varje fall säga att denna pizzeria lockar kunder med sin gatupratare i varje fall ;)
    Kramiz sara

    SvaraRadera
  2. Haha ja verkligen! Funderar dock på om konsumentverket skulle gilla avsaknaden av prissättning =)
    Kram!

    SvaraRadera