onsdag 9 oktober 2013

Ljusparty

Igår var det ljusparty hemma hos mig. Tack alla som kom! Hoppas att ni hade lika trevligt som jag och att ni hittade er något fint. Denna gång blev det en del till mig själv. Varför inte passa på när man får olika förmåner som värdinna. Dessutom är det helt okej att skämma bort sig själv ibland!

Det blev två nya bokningar så den 19:e oktober bär det av till Sara för ljusparty och den 14:e november till Emelie. Ser verkligen fram emot detta då det är mysigt att träffas och ha trevligt ihop i närvaron av massvis av tända ljus! Perfekt årstid för ljuspartyn med andra ord.

Som lite kontrast mot den trevliga stämningen igår dabbade jag mig även två gånger, vilket i och för sig inte är något ovanligt. Det roliga i det hela är hur jag just hade tänk kring dessa saker.

När jag dukade köksbordet tänkte jag för mig själv "Duken skulle verkligen behöva tvättas snart". Detta är nu ett måste då jag spillde stearin på den. En annan tanke jag hade när jag dukade var "Vilken tur att jag bara har tagit sönder ett glas för nu har jag så att det räcker precis till alla som kommer". När ljuspartyt var över var det dags att diska och plocka in i diskmaskinen.


Måste ändå säga att det är tur i oturen! Detta hade lika gärna kunnat ha hänt när jag dukade. Blev dock inte upprörd utan skrattade bara åt det hela. Är ju ganska klantig så ingen mening med att bli upprörd. Detta är en del av mig och mitt liv och det händer vare sig jag är stressad eller hur lugnt och metodisk som helst. Som de säger i filmen Livet är en schlager, "Annars är ju jag inte jag!" //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar