söndag 27 oktober 2013

Verktyget du inte visste fanns

Eftersom att jag vet att det inte är någon risk att pappa läser detta då han inte använder sin dator mer än i jobbet så måste jag bara dela med mig av en julklapp som jag hittade till honom på Biltema.


Denna heter "Buntbandsverktyg". Utan att överdriva kan jag ärligt säga att varje gång jag jobbar med honom vid exempelvis en installation får jag alltid höra "Har du sett avbitartången?". Min far är väldigt duktig på det tekniska men skulle ibland behöva ha senilsnöre till alla sina verktyg. Det som är bra med denna är att den både drar åt och kapar buntbandet. Ett problem ur världen!

Även om den kanske inte funkar optimalt så är det ändå en rolig grej och då den kostar 100:- är det inte så mycket pengar som riskeras att slängas i sjön. Men funkar den, ja då är det den bästa julklappen till honom detta år!

Har även köpt en tumstock i plast till honom. Plast är för övrigt överlägset bättre än de som är i trä. Dock har han redan en sedan innan men den jag har köpt är bara på en meter och därför mindre och bättre när man vill mäta små utrymmen. Kanske inte något man använder alltid men när det väl behövs och man står där med sin "vanliga" tumstock är man glad över att man har den lilla. Köpte den på Bauhaus men den finns också på K-rauta. Kostar 100:- oavsett vilken affär den köps i. Skynda och fynda! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar