fredag 11 oktober 2013

Taggigt värre

De två senaste dagarna har jag agerat trädgårdsmästare och hjälp mamma och pappa med deras trädgård. Vår tanke är att vi gör en del förberedelser inför vårens planer. Igår klippte jag bland annat ner fem stycken taggbuskar, aj! Idag har jag bland annat rensat brännässlor varav en del närmare två meter höga, aj! Dessa två växtarter måste vara totalt onödiga! Men hur som helst så har vi fått en hel del gjort dock om det finns en del till som kan göras. I morgon ska jag och pappa ägna oss åt att klippa ner och köra bort allt ris och alla de stora stockarna. Välkomnar dessa typer av aktiviteter då jag för tillfället enbart tränar kondition, trädgårdsarbete är perfekt muskelarbete.

Har även tagit på mig ett litet projekt. Denna murgröna har stått ute hos mamma och pappa men nu har den flyttat hem till mig.


Håller tummarna för att jag kan få liv i den igen. Spännande! //Erika

2 kommentarer:

  1. jag tror du får liv i den

    Kramiz Sara

    SvaraRadera
  2. Ja vi håller tummarna för det! Har ju tänkt att införskaffa just murgröna så det vore ju kanon om denna kunde överleva! :-) Kram

    SvaraRadera