onsdag 6 oktober 2010

Författare

Anders jobbar kväll/natt sitter jag här och funderar på allt och ingenting. En sak jag funderar på är vilka yrken som skulle passa mig, av alla som finns då typ. På ett sätt skulle jag vilja ha ett mansdominerat yrke bara för att. Dock medför många av dessa yrken att man exempelvis får ha livet som insats, vilket jag inte är så sugen på.

Ett annat yrke (för jag antar att man kallar även detta för ett yrke) som jag skulle kunna tänka mig är författare. Skrev ganska mycket förut när jag var yngre. Men, sen kommer vi till det här med att jag typ aldrig läser böcker. Inte för att det är trist eller så men vid de tillfällen det skulle passa och när man har en lugn stund är jag oftast så trött att jag inte orkar läsa. Nackdelen med att aldrig läsa böcker är att jag saknar kunskap i hur man gör upplägget när man skriver. Då menar jag när folk talar, när ska det vara ny rad osv. Sen har jag en förmåga att hålla saker kort och koncist, vilket gör att mitt försök till att skriva en bok kanske skulle bli mer som en novell? Får ta och göra lite efterforskning och återkomma med mina författartankar. //Erika

2 kommentarer:

  1. Du har iallafall det viktigaste man behöver om man ska bli författare, fantasi. Resten kan man få hjälp med. :)

    SvaraRadera
  2. Det har du iofs rätt i :)

    SvaraRadera