måndag 4 oktober 2010

Hälsning till avsändare Lisa M.Supershopping

Fick detta mail för någon dag sedan.


Det står: "Lycka till Erika. Bara 4 anda (observera att det står inte andra) deltagare har gått vidare i denna historiska final där ni tävlar om ett presentkort till Åhlens på 7.999 kr. Vi saknar bara dina upplysningar så att vi vet var presentkortet ska sändas ifall du blir den lyckliga".


Bra försök men det där går jag inte på. Bättre lycka med någon utav de hundra andra som ni skickade ut detta till. //Erika

14 kommentarer:

  1. Jag fick också ett sånt! Du och jag o några lyckliga tre till alltså ;)

    SvaraRadera
  2. Bra att ni inte går på bluffen.

    SvaraRadera
  3. haha, jag har också fått ett sånt!

    SvaraRadera
  4. Vilket sammanträffande att just alla vi tre har fått var sitt, jag menar hur stor är sannolikheter? Haha ;)

    SvaraRadera
  5. Då antar jag att jag är den fjärde då...
    Alla sammlade verkar det som :)
    Söker man på "Lisa M" + "supershopping" hamnar man på dem här bloggen. Det finns med andra ord inte mycket om just det på nätet.

    Att de orkar skicka ut sådanna bluffmejl. De är ju ändå rätt genomarbetade med grafik och allt. Men stavningen är ju lite bristfällig.

    SvaraRadera
  6. Håller med! Ska man göra det kan man ju se till att man skriver rätt och ordentligt. Men som sagt någon lurar det väl alltid :)

    SvaraRadera
  7. Hej! Neej, jag är den fjärde! ;0)) Jag har också fått ett sådant mail, om man går in och kollar de uppgifter man ska fylla i så MÅSTE man fylla i fullständigt personnummer. Skumt!

    SvaraRadera
  8. Snart är vi nog mer än fem stycken som har fått detta mail :) Jäkla luriga de där som skickar ut massmail. Man kan ju fundera på om någon vinner över huvud taget?

    SvaraRadera
  9. En till här som fått samma mail och googlade det p.g.a misstanke vilket jag fått bekräftat här.. Tråkigt att de lurar människor.

    SvaraRadera
  10. Här är en till som fått ett likadant! Jag har fått två till och med...

    SvaraRadera
  11. Hmm, mysko att dem skickar flera stycken till samma person. Undra vad de är ute efter egentligen för någon tävling kan det ju bevisligen inte vara.

    SvaraRadera
  12. Jag fick oxo ett mail och en del liknande- dom ar inte bara ute for att "stjala" din identitet... Fick veta att en del datatillverkare skickar lockande erbjudanden i syfte att sabba folks dator gm att inkludera virus i meddelanden so that people will have to fix it OR buy new ones. Kan det vara sant!!!! They say though " some do anything for money"..... Man ska vara "up to date" med alla deras trix amongst those Cybercrooks. Svara bara pa mail fran vanner. Have a Nice day Halsar Ritzy i Saskatoon Kanada

    SvaraRadera
  13. Thank you for your comment, this is a good thing to know! I hope that you 2 have a nice day :)

    SvaraRadera