tisdag 19 oktober 2010

Jag har hört den förut

Dags att skriva lite här igen känner jag. Idag har inte så mycket hänt förutom att jag har jobbat. En sak som jag fick höra idag var "Kul jobb ni har" från en butiksanställd med ett sarkastiskt tonfall (själv kom hon just från att ha suttit i kassan). Jag tror att denna människa har sagt så till mig förut. Faktum är att man får höra detta uttalande eller meningar med samma innebörd lite då och då. En tråkig sak med att jobba som recondtekniker är just att folk ska gladerligen tala om vilket tråkigt jobb man har.

Personligen tycker jag inte alls att jobbet är tråkigt och skulle absolut inte vilja byta mot att sitta i kassan exempelvis. Men om nu vissa tycker att mitt jobb är tråkigt/äckligt, borde de inte då i stället uppmuntra mitt arbete då detta innebär att de slipper att göra detta jobb själva? Men som en bra anställd får man försöka ge ifrån sig ett leende som är på gränsen mellan "Ja, eller hur" och "Vad rolig du var nu".

Överlag kan människan vara jäkligt bra på att bara se till det negativa och inte det positiva. Eller för all del vända något bra till något dåligt. Vad beror detta på? Säg det. Citerar REM "Everyone around love them, love them".

Ha en fortsatt trevlig kväll. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar