söndag 4 april 2010

Ärligt, jag hatar dig..

Måste få skriva av mig angående det som rör sig i huvudet just nu, kan inte arbeta utan måste rensa huvudet innan. Det finns en person som jag hatar och avskyr mer än någon annan på denna jord. Denna människa har till mig bland annat sagt:

* Du lever i en perfekt fantasivärld.

* Du ska inte tro att detta kanske varar för evigt.

* Du är bortskämd.

* Du ska alltid vara så formell, efter att på alla hjärtans dag sagt efter middagen "jag älskar dig".

I tron om att denna människa skulle kunna förlåtas har en vänrelation försökts att upprätthållas. Efter ett möte med lovord om hur denna var förändrad, visade det sig att detta inte var fallet och en vänrelation skulle heller inte fungera. Men personen i fråga har ändå på olika sätt fortsatt kontakten. Visst har jag ibland gett respons med svar men jag har ALDRIG varit den som har tagit kontakten först.

Jag kan inte ens tänka eller se personens namn utan att bli förbannad. Denna människa lämnade sig efter orden "Kom inte hit, det känns bra när du är här men inte när vi är ifrån varandra" för att sedan börja en ralation med en annan människa. Denna relation erkändes inte förrän efter ca 6 månader, som att detta då skulle vara en nyhet. Dessutom har denna person uttryckt sin saknad av mig och mitt pysslande efter att denna lämnade mig.

Denna människa kommer jag aldrig att kunna ha någon som helst relation till. Inte för att det ligger gammal kärlek kvar, utan för att jag helt enkelt avskyr denna människa. Då jag bad denna person att inte kontakta mig mer skrevs ändå ett meddelande där nedvärderande ord delades ut till mig. Bland annat togs en negativ ton om hur jag nu har LIA på mina föräldrar företag igen och att jag troligen kommer att vara arbetslös inom mitt arbetsområde. För det första gav förra LIA:n, som också var på mina föräldrars företag, mig oändlig kunskap och möjligheter. Mer än jag någonsin fått förut. Detta arbete fick jag även beröm för i skolan.

Blir förbannad när denna människa nedvärderar mina föräldrars företag och som att det inte skulle ge några möjligheter. Mina föräldrar gav denna person både arbete och husrum. Sen har denna människa mage att försöka få mig att framstå som en dålig människa?

Om idioten, i fråga läser detta får denna skylla sig själv. Detta är min blogg och vill denna person ha koll på vad jag skriver och gör, som sagt skyll dig själv. Jag tror också att denna människa kommer att ha svårt för att inte kommentera detta. Må så vara.

Nu känns det mycket bättre för min egen del! //Erika

4 kommentarer:

  1. Jag Älskar Dig <3
    de vet du min vän :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Älskar dig med :) Hoppas du har haft det bra i påsk! Kram

    SvaraRadera
  3. Detta är ingen vän gumman som har sagt så till dig utan det är bara ren avundsjuka låter det som.. Och du ska inte ta skit från en sån människa o inte ta åt dig för jag vet att du är en gullig tjej som jag är stolt över måste jag säga o som är duktig med träning o skola :D..

    Puss kram på dig gumman från Anna Ensell

    SvaraRadera
  4. Tack för dina fina ord Anna, de värmde verkligen :)

    Puss och kram på dig!

    SvaraRadera