torsdag 22 april 2010

Rolig dag i goda vänners sällskap!

Idag har jag träffat Ingela och Sara. Vi började med att käka lunch nere på stan. Där satt vi och pratade ett bra tag, mest om LIA:n. Sedan gick vi och shoppade lite. För min del blev det mest smink, exempelvis mascara som jag har tänkt på i 2-3 månader att jag behöver en ny. Men hade jag haft en annan ekonomi och ett stort hus kan jag garantera att det hade shoppats mer! Hur som helst var det superkul att träffa pinglorna igen, var ju ett tag sen nu. Det får vi göra om tjejer!

När jag väl skulle hem så gick inte spårvagnarna som de skulle och de ersattes med buss. Dessvärre vet jag FORTFARANDE inte vart dessa ersättningsbussar går ifrån så det fick bli en promenad hem istället. Det tog cirka 46 minuter i rask takt. Måste erkänna att jag är väldigt nöjd med mig själv just nu. Istället för att sura så "gillade jag läget" och fick mig lite motion istället. När jag väl var hemma belönade jag mig med ett varmt bad och en smoothie innehållande frusna jordgubbar och tropisk frukt, banan, juice och kanel. Mums!


Nu ska jag ta ner julgardinerna och sätta upp vår/sommargardinerna. Jag vet att det låter helknasigt att julgardinerna fortfarande sitter upp men jag har haft så mycket annat den senaste tiden. Sen tror jag också att det beror lite på att de är inte prydda med tomtar och i och med detta tänker man inte konstant på att det faktiskt är julgardinerna som sitter uppe. Men nu ska de ner! //Erika

3 kommentarer:

  1. Klart vi måste göra om de flera gånger skitar kul å gå på stan å o ta en lunch å snacka lite å shoppa..så de får vi helt klart göra om...
    Lite roligt...när jag fick mess från ingela att hon vara hemma komm jag in genom därren ler..hihi vi i pendeln gick apsakta hem..hahah..tägen de kan verken gå på sommarn eller vinter ler..kramix sara

    SvaraRadera
  2. ja tog ner mina julgardiner i helgen :P o dem va de tomtar på ;) haha...måste ses snart gumms. puss o kram Lilly

    SvaraRadera
  3. Sara: hihi vad märkligt :) det samma gäller spårvagnarna :P

    Lilly: ja det får vi göra, gärna när det INTE snöar vilket det gjorde när vi var på stan hehe :)

    Kram på er!

    SvaraRadera