måndag 28 juni 2010

Druvjakten, vart tog du vägen?

När jag var liten och var sjuk ville jag alltid spela spel. Antingen med någon eller för mig själv. Då pratar jag först och främst inte data eller tv-spel utan gamla hedliga brädspel. Kom nyss och tänka på hur mycket roliga brädspel det fanns när man var liten och som nu knappt går att få tag på tyvärr.



Ett av dessa spel är Druvjakten. Man gjorde lerfigurer i formar som såg ut som druvor med armar och ben och som man sedan gick omkring med på en spelplan. Hade man otur hamnade man i en fälla och kunde exempelvis bli trampad på av en plastfot. Sjukt kul spel som jag gärna skulle spela igen! //Erika

4 kommentarer:

  1. Satt och tänkte på detta spel och sökte på det och inte mycket kom upp förutom ditt blogginlägg. Jingeln ekar i mitt huvud; "...nu kan allting hända nu är Druvjakten igång!" eller något sådant. Ja det var tider det! Även om jag själv aldrig testade spelet.

    SvaraRadera
  2. Satt också och sökte på druvjakten och ramlade in här.
    Synd att dom inte gör såna här roliga spel längre!

    SvaraRadera
  3. Har heller aldrig spelat men den jingeln lämnar mig aldrig! Hitta den på engelska på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=xlrx2tnSw0U

    SvaraRadera
  4. Oyeah ! det är grejer det !

    SvaraRadera