måndag 26 juli 2010

Konversera mera

Sitter just nu på hotellrummet mätt och glad. Dagens observationer gick bra. I och med den långa distansen mellan alla butiker gjorde detta att jag och teknikern fick tid att prata, både om saker som tillhör jobbet och inte. Jag tycker det är vikrigt att man kan ha konverastioner som inte bara har med jobbet att göra. Dessa konversationer kan även leda till jämförelser i arbetslivet vilket gör att man pratar om saker som man kanske inte pratar om annars. Det gäller att vara öppen samtidigt som man har en distans till sitt privatliv. Att berätta att man är sambo osv är det inget fel med men djupare diskussioner behöver man ej ha. Hur som helst så verkar det som att folk kan prata med mig vilket känns jätteskönt. Då jag är öppen och ärlig känner de nog att de kan vara det också.

I morgon checkar jag ut på morgonen för att sedan ca 18.00 åka till Stockholm. Så onsdag till fredag ska jag ha observation med en tekniker ifrån Stockholm. Det som är bra med att göra detta projekt på ett så stort geografiskt område är att man får se hur saker och ting skiljer sig, samtidigt som vissa åsikter är de samma oavsett var man är bosatt.

Nu ska jag bara varva ner. Hoppas på att kunna somna en vettig tid ikväll. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar