tisdag 27 juli 2010

Vilken resa!

Sammanfattar eftermiddagen i punktform:


* Tågresan från Sundsvall till Stockholm gick bra.


* Märker att mobilen har lågt batteri, aj då.


* Batteriet i mp3:n tar slut, aj då.


* Satte mig på rätt tunnelbanetåg.


* Åkte en station för långt.


* Åkte tillbaka.


* Bytte tunnelbanetåg som sedan tog mig till Globen.


* Hittade Globen, börjar gå mot Globen.


* Globen försvann, den var ju här nyss.


* Irrar runt.


* Går åt andra hållet.


* Börjar få ont i händerna av den tunga väskan och svettas.


* Hittar äntligen hotellet.


* Kommer till rummet och ser att endast hålet av minibaren finns kvar, surt.


* Ska ta fram en sak ur ena väskan, en banan har mosats sönder lite. Suck!


* Ser att jag inte blivit miljonär på V75 och hade dessutom 4 rätt, arg.

Var ganska trött, svettig och framför allt grinig när jag väl anlände till hotellsummet ca 22.30. Nu när jag har fått varva ner, ätit riskakor och druckit Ramlösa känns det lite bättre. Det var nog frustration, trötthet och lågt blodsocker som spökade.
Ska nog titta på några avsnitt av Mysteriet på Greveholm på datan. Men innan dess ska jag släpa mig till duschen. Avslutar detta inlägg med lite fina bilder från Sundsvall tågstation.





Godnatt! //Erika

2 kommentarer: