fredag 28 januari 2011

Ba(c)kautomat?

Då var det helg igen. Just nu sitter jag i sängen med Lennart och Vitalis liggandes på mina ben. När inte stormatte är hemma kommer de till lillmatte i stället.

Dagens arbete ägde rum i Skänninge och Vadstena. Skönt att arbeta i krokarna en fredag så att man inte har en jättelång bilresa hem. Arbetet gick bra förutom att Andreas fick en kommentar av vad han kallade för en pervers gubbe. När Andreas städade backoutomaten framifrån så innebär detta att han får krypa in i själva backen för att komma åt. Själv befann jag mig i pantrummet när jag hör gubben säga "Den där bakdelen kan man inte få in några burkar i". Charmen med detta jobb är ju att man får träffa en massa olika människor. Vissa kan dock vara lite svåra att veta hur man ska bemöta. Oftast ger man ett leende för att sedan tyst fundera över vad det egentligen var som personen i fråga sa samt vad denne menade med detta.

Resten av dagen kommer att ägnas åt styrketräning och eventuellt en promenad. För övrigt ska jag mest ta det lugnt, möjligen städa iordning lite också. Hoppas att ni alla får en bra start på helgen. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar