måndag 24 januari 2011

He-man

Träningen gick sjukt bra och jag kände mig som He-man! Fast ja, i en mer kvinnlig version då. Det roliga med just styrketräning är att när man har tränat samma muskelgrupp vid ett par olika tillfällen så kan det bli så att man vid gång nummer fem orkar mindre repetitioner än man gjorde vid gång nummer två. Detta beror oftast på att man har fått in rätt teknik och där med använder man mer den muskelgrupp som man i huvudsak tränar. Lite konstigt förklarat kanske men ni fattar nog.

Just därför räknar jag sällan repetitioner när jag exempelvis gör vanliga sit-ups och går i stället på hur det känns. Ena dagen kan mjölsyran komma vid repetition 20 och nästa gång vid repetition nummer 30. Så jag förespråkar oftast att man ska gå på hur det känns och inte antalet. Men detta beror ju också på vilket syfte man personligen har med sin träning.


I morgon blir det att jobba i Vagnhärad och Gnesta. Detta medför en tidig kväll för min del. Hoppas på grym träningsvärk i morgon! //Erika

1 kommentar: