tisdag 18 januari 2011

Min mening med buffé

När man äter buffé så tycker tydligen en del människor att man ska ätamycket att man knappt kan resa sig från stolen. Buffé för mig handlar inte om att jag ska äta så mycket jag kan och lite till, utan att jag får fler valmöjligheter. Men en del människor kan tycka att man nästan är lite konstig för att man har ätit för "lite" av buffén.

Kom på förut att jag inte har skrivit så mycket om hur livet ser ut just nu så här är en uppdatering. Bor fortfarande kvar hos föräldrarna men står i bostadskö. Jag har ÄNTLIGEN kommit igång med både träning och en bra kostregim. Lite glass har det väl iofs blivit men det mesta har jag nog ändå tränat bort.

Kör också en lite striktare diet fram till påsk, en deff a la Erika kan man säga. Dieten är väl inte så himla olik hur jag egentligen äter när min diet är som bäst, men nu innehåller den ingen alkohol, vitt bröd eller sötsaker som glass, fika och godis. Äter också mindre av pasta, ris och potatis. Mina främsta källor till kolhydrater är frukt, grönsaker, havregryn, osockrade flingor, knäckebröd och liknande fibrer. Tycker att det känns lite skönt att "rensa" kroppen från onyttigheter ibland.

Hoppas att ni alla har fått en bra start på veckan och att den fortsätter så. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar