lördag 22 januari 2011

Boktips för den som vill resa

Tro det eller ej men jag håller faktiskt på att läsa en bok just nu (är inte direkt känd för att läsa böcker). Vad läser jag då? Jo, nämligen denna bok, "Topp 10 Skottland" som jag fick i julklapp. En väldigt bra bok och då den finns i flera andra exemplar om andra länder/städer så kan jag verkligen rekommendera dessa. Man får veta det viktigaste men ändå inte onödiga saker. Är man inte intresserad av vissa saker som exempelvis konst så är det bara att hoppa över de sidorna. Boken innehåller också många lockande bilder.


Då boken också berättade om uppfinnare från Skottland så fick jag reda på att John Dunlop var den som gjorde det första luftfyllda däcket. Jag vet att det finns ett däckmärke som heter Dunlop men jag har aldrig gjort den kopplingen.


Nu har jag dock tagit en paus för att hjälpa mamma lite med plankstekarna som vi snart ska äta. Mums! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar