lördag 22 december 2012

Dagens fräckis

När jag var och handlade på City Gross och stod i kön närmade sig en tant sakta. Hon såg lite förvirrad ut och frågade efter några sekunder om jag stod i kö. Jag intygade henne om att jag stod i kö och upplysta henne om att jag hade lämnat en glipa till kvinnan framför mig just för att folk brukar komma och tränga sig igenom kön. Efter en liten stund sa hon att vi kunde ju gå fram eftersom att det stod några bakom mig också (vad nu detta hade med saken att göra) och gestikulerade med handen. Jag gjorde som hon sa men tänkte för mig själv att varför ska hon bry sig om hur jag står i kö, det går ju inte snabbare får att jag går fram en meter. Vid detta tillfälle stod hon nu bredvid mig.


När det sedan var min tur att packa upp mina varor blev jag varse om att hon stod bakom mig. Hon hade alltså trängt sig in i kön mellan mig och de som stod bakom mig. Snacka om fräckt. Jag är helt säker på att hon var fullt medveten om vad hon gjorde och att just detta var anledningen till att hon startade en konversation med mig från första början. Hon prata nämligen med mig på ett sätt som att vi kände varandra och jag tror att detta var för att de bakom mig inte skulle bry sig då de skulle tro att hon typ var min mormor som jag var där och handlade med.

Men jag ansåg att det ändå inte var mitt problem och jag tror att om hon hade frågat de som stod bakom mig så hade hon säkert fått gå före dem. Själv gladde jag mig åt att pantkvittot gjorde att jag endast behövde betala 11 kronor för mina varor. God jul på mig! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar