torsdag 6 december 2012

Smaksatt marsipan

Blev oerhört pysselsugen igår så köpte hem lite grejer idag. Fick bli en liten tjuvstart inför helgens julgodistillverkning.


Vill tipsa om marsipanen jag använde som finns i en mängd olika smaker. Jag använde mig av smakerna jordgubb rabarber samt päron men de finns även i smakerna banan, chocklad, vanilj och en till som jag tror var jordgubb. De verkar finnas i de flesta mataffärer. När det kommer till de två smakerna som jag använde mig av så tycker jag att det var goda smaker och de tog heller inte över själva marsipansmaken.


Blev dock lite mycket med två förpackningar blockchoklad så jag doppade lite torkade jordgubbar i det som blev över. Det blev gott men godast är ändå när man först tar marsipan runt de torkade jordgubbarna innan man doppar dem i chokladen. Tänker göra dessa vid ett senare tillfälle.

 
Önskar en fortsatt trevlig kväll och jag hoppas att snön inte har ställt till det allt för mycket för er. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar