söndag 16 december 2012

Julgran

Igår var det verkligen full rulle hela dagen. Först åkte jag och pappa iväg för att inhandla lite julklappar. Efter det åkte vi och köpte gran, en till dem och en till mig. Vi lämnade av min gran hemma hos mig då pappa också var snäll och fixade min antenkabel så nu kan jag se på tv i sovrummet med! Älskar verkligen att lägga mig på spikmattan i sängen och se på tv. Somnar alltid så skönt då.

Pappa hjälpte mig också att såga av min gran så att den skulle få en ny snittyta. Dock hade jag bara en pytteliten bågfil, inte optimalt! När jag sedan skulle ta in den på eftermiddagen och sätta den i granfoten ville det sig inte alls. Det blev snett och hur jag än försökte blev det inte bra och det låg barr på hela vardagsrumsgolvet. I ren ilska gick jag ut i den gemensamma verktygsboden och hämtade en jättestor såg och sågade en nytt snitt i granen. Sen gick det hur lätt som helst.


Trots motgång så var granen värd det! Ångrar lite nu att jag kallade den något i stil med "granjävel".. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar