fredag 21 december 2012

Oväntat merjobb

Ja det där gick ju bra! Eller inte.. Ska sluta med att tänka saker som "Jag förstår verkligen inte hur människor lyckas som välter julgranen" för det var precis det jag gjorde. Men jag skyller på pappa, det kan ju absolut inte vara mitt fel? Då han ville ha några paket som jag hade slagit in åt honom förstördes den estetiska placeringen av julklapparna. Jag visste att granen var lite framtung åt ena hållet men optimist som man är så förtränger man detta efter ett tag. Nu är den i alla fall säkrad och ovippbar (peppar peppar).



Varför är det oftast det som är mest värdefullt som går sönder? Denna lilla tomteflicka blev halshuggen. Känns lite surt då jag har fått denna av mormor och morfar då vi var på en marknad då morfar fortfarande var i livet. Men men, med lite lim blir det nog bra!

En annan tanke är att det här med städning verkar totalt meningslöst hemma hos mig. Inför helgen med julgodistillverkningen så städade jag jättenoga. Efteråt var det kladd på golv här och var och strössel bland annat inne på toaletten (?). När detta väl var uppstädat låg det barr överallt då jag tog in julgranen och fick ta en noga städning igen. Städade igår och efter julgransvältningen blev det barr och glitter lite här och var. Nu nöjde jag mig dock med sopborsten!

För att se det positiva så fick jag ju klä om granen och senare ska jag "klä om" några julklappar som fick lite vatten på sig. Tycker ju att dessa båda uppgifter är roliga så kan ju inte bli annat än glad.

Nu är det jul igen, nu är det jul igen och Erika välter granen hoppsan! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar