lördag 16 januari 2010

Dagen igår..

Har konstaterat att jag inte skulle ha sagt någonting om tågen i torsdags. Min dag igår såg ut ingefär såhär:

1. Kom ner till tågstationen och såg att tåget ersattes med buss. Gick och väntade på att bussen skulle komma, satte mig på bussen och skickade sms till Sara som fick ta ett senare tåg och missade därmed bussen som jag åkte med.

2. Hinner åka i inte ens 5 minuter och bussen stannar i en rondell. Först undrade jag vad idioten framför bussen höll på med tills jag blev varse om att våran buss hade gått sönder!

3. Skickar sms till Sara som säger att den bussen som hon åker med precis har börjat åka. Några minuter senare och Saras buss åker förbi min buss..

4. Ca 30 minuter senare kommer ersättningsbussen. Då har både polis, bilinspektör och assistanskåren kommit till den trasiga bussen.

5. Anländer till skolan 15 minuter försenad och dagen flyter därefter på bra.

6. Sara och jag tar en fika innan vi ska åka hem. Även här får vi åka buss som ska avgå 15.00 , samma tid som tåget skulle ha gått. Det kommer en buss men den som kör vet ej vart han ska. Han kommer tillbaka lite senare och säger att han ska till Västerås och åker därifrån.

7. Ca 15.10 kommer samma buss med samma man tillbaka som säger att han nu ska till Norrköping. Vi blir lite försenade men resan hem går bra.

8. Väntar på att spårvagnen ska komma och skickar iväg en sms-biljett. Den första kunde inte skickas så skickar en gång till. Får kort därefter ett sms med biljetten, och efter det ett sms till med en till biljett!

Så såg min dag ut igår och tro mig att det var skönt att komma hem! //Erika

2 kommentarer:

  1. vilket äventyr skulle jag vilja säga...men vi har bara två dagar nästa vecka gött gött gött kramiz

    SvaraRadera
  2. Ja det är väl tur det! :) Fast nu borde dom ju ha fixat tågena för vädret är ju inte så kallt nu, om de inte bara skyller på det förstårs..

    SvaraRadera