fredag 1 januari 2010

Årets första inlägg!

Som förmodligen alla vet (hoppas jag) var det nyårsafton igår. Jag hoppas att alla hade en trevlig dag och önskar alla ett gott nytt år! För mig och Anders blev det väldigt lugnt. Vi var hemma och tittade på ett par komedier och laga en asiatisk middag som blev så himla god. Vi hittade receptethttp://www.recept.nu/ , minns dock inte riktigt vad jag sökte på men förmodligen asiatiskt eller Nasi Goreng. Rätten innehöll:
* nudlar
* lövbiff
* paprika
* rödlök
* saften från en lime
* sweet chili-sås
* salt, vitpeppar och koriander
* räkor (stod dock inte med i grundreceptet)

Givetsvis ska ju en rätt som denna ätas med pinnar! Dessa fick vi av min bror efter hans hemkomst från Sydkorea. För övrigt så har jag bestämt att detta år ska bli hälsans och framgångens år. Mycket på grund av att min kropp behöver ändra form och byta ut ett X antal kilo fett till muskler, samt att det endast är ett halvår tills jag har studerat klart och är arbetslös. Ska någon dag ta mig en funderare angående vad jag vill jobba med i framtiden. Önska mig lycka till! //Erika

1 kommentar:

  1. mmm de där såg ju riktigt gött ut...varför ska man vara så godis sugen för blir galen på de...ja ja...hoppas allt är bra å vi ses ju på mån...när skolan börjar igen... kramiz sara

    SvaraRadera