torsdag 12 november 2009

Mina favoritsaker.

Hej hopp! Gick upp vid 04.30 idag. Hade tänkt att gå ut och gå då men efter att ha tittat ut i mörkret började hjärnan spöka om vilka konstiga människor som finns där ute vid denna tid. Så jag åt frukost i stället och sitter nu och myser med en filt i soffan framför tv:n! Ska ut och gå närmare 06.30 för då har det "normala" folket börjat vakna till liv.

Trivs oerhört bra i vårat radhus. Här kommer lite bilder på saker i hemmet som jag tycker extra mycket om.

Den första bilden är på en Cyklamen som jag fick av sambon. Han har en liten mindre bra egenskap att ibland i sömnen armbåga mig i ryggen. Men men, det gav mig ju en fin blomma i alla fall.



Våran underbara divansoffa! Går alldeles utmärkt att somna i till något bra tvprogram, det kan både jag och sambon intyga.


Köksplatsen. Det som gör det extra mysigt är min egendesignade belysning. Pinnarna är inköpta på IKEA och nerstoppade i en stor kruka. Sen har jag tagit en vanlig ljusslinga och lindat in mellan grenarna. Till jul kommer den även att prydas med lite julkulor.

På den första bilden ser ni vårat lilla vattenfall. Den andra bilden visar en liten Amaryllis som vi fick av min mor. Hade lite problem med att den lutade då den växer mot solljuset. Pysslare som man är tog jag stålhjärtat och lindade en tråd lite huller om buller på den. Blir nog ännu snyggare om har en längre tråd och lindar ännu mer.
Nu är det dags att ladda upp med lite kaffe inför kommande promenaden. Ha en bra dag!//Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar