söndag 29 november 2009

Biskvier.

Fick ett plötsligt infall, varför inte göra biskvier? Älsklingen hjälpte mig och han tyckte att det var riktigt kul. Allt gick bra förutom när den sista stylingen skulle göras. Gjorde en strut av bakplåtspapper och klickade i den vita chokladen med citronsmak. Dock var hålet för stort och chokladen för klumpig så allt kom på en gång i princip. A tyckte att detta var "jätte synd" för nu kan vi ju inte bjuda på just den biskvin. Tror att den biskvin kommer att försvinna ganska fort i morgon.


Vi hade lite smält choklad kvar så jag tärnade upp nougaten och doppade den i chokladen för att sedan rulla den i cocos.


Just nu avnjuts en kopp te, givetvis Green Chai. Vill man hålla sockerintaget lågt fram till jul är detta är väldigt bra alternativ i stället för glögg. Måste dock erkänna att jag längtar till julafton då jag får smaka på allt mitt julgodis. Har inte ätit godis sen 17/8. Är mäktigt stolt! //Erika

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat vännen med inget godis sen aug, kanon bra...beskvierna såg himla goa ut du..ha de gött å du de är inte länge kvat till jul nu..

    Kramiz Sara

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag tror att de är väldigt mumsiga faktiskt ;) Ja snart är det jul! Ska fira med att se på adventskalenderna idag hehe.

    Kram

    SvaraRadera