söndag 13 december 2009

En helg i Mantorp.

Skäms på mig, nu har jag varit riktigt dålig på att skriva. Har haft så otroligt mycket att göra, eller det har jag fortfarande. Ska ha en föreläsningtorsdag om faktorer som påverkar arbetsmiljön och hur man gör den säker. Kommer ta upp saker inom:

* arbetsmiljöundersökningen

* ergonomi

* trafiksäkerhet

* första hjälpen

* brand

* stretching (hoppas jag)


Nu är bara problemet att jag måste skaffa en sladd som man kan koppla mellan datan och tv:n så att min fina Power Poin-presentation kan synas på tv:n. Blir lite trångt att tränga ihop sig 5 pers framför en liten dataskärm. Känner att jag ändå har fort mycket gjort och satsar på att vara klar med rapporten nästa söndag, så man kan ägna sig åt alla andra måsten.


I helgen har jag och A i alla fall varit hemma hos päronen i Mantorp. A har hjälpt pappa med att bygga deras vinterbonade uterum. Något som han tycker är riktigt kul. Själv är jag dock lite rädd att någon av dom ska ramla ner från taket.


Jag har inte byggt så mycket, bara pepparkakor och lussekatter med mamma. Det gav en dos julkänsla vilket känns underbart! Inte så långt kvar till jul nu, dags att börja få klart syet med.. //Erika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar