onsdag 16 december 2009

Snö = idioter överallt?

Måste få gnälla lite igen. Anders och jag var på Systembolaget ganska nyligen för att handla dryck till julafton. I kassan sitter en äldre dam närmare 60-årsåldern. Det första hon frågar Anders är om han har legget med sig och han svarar ja. Sen börjar hon koda av. Efter en tredjedels avkodning säger hon att hon vill se legget nu, mitt också. Tycker detta fenomen alltid är lika roligt. Sedan gick konversationen ungefär såhär:

Hon: Vi måste göra om och räkna om allt. Jag måste stämma av. Du får inte packa i.

Jag: Nähe okej (lite förvånad).

Hon: Räkna hur många du har i påsarna.

Jag: Då vill du ha sorten också förstårs?

Hon: Nä räkna alla.

Jag: En, två, tre... ja det är 14 stycken.

Hon: Okej men jag måste veta sorten också.

Jag: Jaha okej (börjar bli lite irriterad samtidigt som jag börjar ställa upp och gruppera varorna så att hon lätt kan räkna. För det verkade hon ha stora problem med).


När sedan alla varorna är uppe ur påsarna..


Hon: Du behöver inte packa upp allt. Har du något mer i påsarna?


Blir så arg! Hon sa i princip till mig att packa upp dom för det räckte inte med att jag räknade dom. Sen ville hon ändå se att jag inte hade något mer i påsen. Och vem under 20 år går dessutom och handlar så mycket och chansar på att "smita" undan? Förresten, om jag inte hade varit över 20, hade inte Anders som är 28 fått handla då heller? Vi kanske bara var kompisar och han handlade till en fest som jag inte ens skulle delta i?


Usch, folk! Dessutom hade vi en bil framför oss som höll på att krocka. Han/hon körde när bussen började köra, det är bara det att den bussen stod vi ett trafikljus och det som vi stod vid var fortfarande rött. Detta resulterade i att Anders fick tuta på bilen framför när det var grönt eftersom att idioten framför hade kört fram för långt och inte såg trafikljuset. Vid nästa trafikljus fick han tuta igen för att bilen framför körde inte när det blev grönt. Sen bromsar idioten in kraftigt direkt efter att han har kört iväg så att vi också måste ställa oss på bromsen. Jag säger då det, vart är världen påväg?


Ja ja, jag fick ju en julgran i alla fall.. //Erika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar