lördag 27 oktober 2012

Sjukt positiv

Jag vill inte klaga, MEN.. jag börjar bli så jädrans trött på att vara sjuk! Trodde jag hade haft min sjuka men nej då, förra gången jag var sjuk var det en lätt match. Nu är det nästan så att jag har tyckt lite synd om mig själv stundtals, och då är det illa. Hade ju tänkt dra igång mitt eget Biggest Loser, vilket jag också hann med en dag och det var i måndags. I tisdags vaknade jag med lite halsont vilket jag trodde skulle gå över under dagen, men så blev det inte. Vid lunch kände jag mig riktigt dålig och ju längre dagen gick blev jag varse om att jag hade feber. Det var också då jag fick klart för mig att det var väldigt länge sedan som jag hade feber för fy så jobbigt det var. Visst är det jobbigt med halsont men då jag i stort sätt växte upp med halsfluss är detta något jag kan genomlida ganska bra.

Men det kan ju alltid vara värre. Har som mål att jobba på måndag och jag försöker allt vad jag kan för att bli frisk samt behålla min positiva anda. Jag tänker inte "jag vill inte vara sjuk" utan "jag ska bli frisk och därefter hålla mig frisk". Ganska peppande tankesätt ändå.


Vill ändå sprida lite glädje då jag antar att jag inte är den enda som är sjuk eller är lite förkyld denna årstid så delar med mig av denna fina höstbild som mamma tog på Lennart och Vitalis förra året. Riktiga små linslusar det där. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar