fredag 16 oktober 2009

Full rulle!

God förmiddag! Idag är det full rulle hela dagen. Då föräldrarna kommer i morgon för att bl.a. äta middag är det på sin plats att städa lite. Då knattarna också följer med (deras hundar Lennart och Vitalis) måste golven dammsugas och skuras. En gång hittade Lennart förmodligen en liten snusrest efter sambon och blev lite påverkad. Inget farligt men han såg faktiskt nästan lite full ut.

Dagens att-göra-lista:

* dricka kaffe
* börja städa
* ringa eventuell LIA-plats
* ställa in utemöblerna i boden
* slänga den för länge sedan döda hängväxten
* kolla igenom den individuella hemtentan i hälsoekonomi

På tal om LIA (lärande i arbete), så hoppas jag verkligen att jag får vara på det här stället. Då den personen som jag ringde först får semester idag så överlät hon ansvaret till en annan. Denna andra kommer inte tillbaka förrän idag och till saken hör att idag måste LIA-platsen vara bestämd. Panik minst sagt! Dock har den människan som jag har pratat med först varit väldigt positiv, frågan är ju bara hur den jag ska prata med idag prioriterar hälsoutveckling?

Endast 3-4 plusgrader idag vilket gör luften sådär härligt frisk. Tycker om hösten för då börjar det bli dags för julmarknader och dylikt. Helt underbart då jag är jul-tokig (det ligger i generna). Är faktiskt döpt efter en julkalender.. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar