torsdag 22 oktober 2009

Ibland blir det inte som man har tänkt sig.

"Ja det är så att vi har en trasig spårvagn framför oss så vi kan tyvärr inte köra längre. Om ni går till gata bla bla så ska det finnas bussar där som ni får åka med i stället". Då var jag överst på Drottninggatan (Söder Tull) och gatan vi blev hänvisade till vet jag ej vart den ligger. Som hälsoutvecklare tog jag på mig förebildsmanteln och började traska hemåt i rask takt. Till råga på allt hade jag just idag bytt till vinterjackan. Efter en 40-50 minuters promenad är jag äntligen hemma i Klockaretorpet. Svett, trött, hungrig men mycket mycket nöjd med mig själv!

Ringde Discshop vid 8.00 idag. "Hej, våran kundservice har öppet från 9.30 till 16.00". I frustration slängde jag i stället iväg ett mail och förklarade hur situationen såg ut. När jag väl kom hem efter den långa promenaden fick jag se att det låg ett paket från Discshop i brevlådan. Det innehöll Bad Santa, en av de filmer jag hade beställt. Detta gjorde att jag fick slänga iväg ett mail till för att påvisa att jag har fått denna film så att de ej skickar en dubbel.


Nu skulle jag helst bara vilja ligga i soffan och ta det lugnt men p.g.a. den svettiga promenaden måste jag ta en dusch. Kläderna ligger redan i tvättmaskinen och skumpar då svetten nästan gick att vrida ur dom.


För övrigt känns allt mycket lugnare nu, tack vare min givna LIA-plats. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar