onsdag 21 oktober 2009

Socialt inkompetent?

Äntligen hemma från skolan, dock med huvudvärk. Just nu läser vi om Arbetsmiljö och Säkerhet. Intressant kurs men lite seg. För övrigt har inte så mycket hänt idag förutom att alla lärare verkar tro att jag är socialt inkompetent. P som har hand om LIA-delen i skolan frågade lite om min LIA. Jag sa bl.a. att det som är bra med att vara på ett företag med bara 4 personer är att nu får jag tid till att göra resterna i träningslära och hälsovägledning. Fick till svar:
"Ja och det är ju skönt för dig att det är någon du känner, det blir ju lite lättare för dig då.". WTF liksom!? En hälsovägledning är för det första svårare att göra på någon du känner för då vet du troligen en hel del sen innan om personen i fråga. Till saken hör att på min första LIA hade jag ca 10 st kostrådgivningssamtal och det gick hur bra som helst. Men man bedöms tydligen inte på de bra sakerna man gör utan på några felande intryck?


Nu ska jag ta mig ett bad för att mjuka upp kroppen och för att försöka bli av med spänningshuvudvärken. Ska använda någon utan mina produkter från http://www.lush.se/ , det är lyx det! //Erika

2 kommentarer:

  1. Ja du gisses, lärare är rätt kul....hur kan de ens säga de...de känner ju inte oss å P känner ju oss inte alls..suck på lärarna....själv bankar huvudet å kroppen värker å feberna har gått ner lite av alla värktabletter man äter..

    kramiz Sara

    SvaraRadera
  2. Ja de tror att de vet så mycket om allt! De skulle bara veta hur lite de egentligen vet :) Hoppas du blir frisk snart!

    Kram Erika

    SvaraRadera