lördag 10 november 2012

Angivare

Igår jobbade jag med servicearbete då pappa behövde min hjälp till att byta ett bordsband (bandet som för glasflaskorna bortåt på bordet som finns bakom maskinen du pantar glasflaskor i). Vi började med att lämna in hans servicebil för service i Linköping för att sedan åka till Motala, Kaxholmen, Vaggeryd och sedan tillbaka till Linköping igen för att hämta hans bil. Klockan var ungefär tre på eftermiddagen och jag körde i godan rå på E4:an mellan Mantorp och Linköping. Hade nu gärna skrivit ett passande ljud men kan inte komma på vilket ljud som skulle beskriva när man blir omkörd av en bild i minst 150 km/h på väggrenen? Jag blev chockad och tänkte typ "va fan var det där!?". Idioten körde om mig på väggrenen för att strax därefter svänga vänster ända ut till omkörningsfilen. Jag tackar gud för att det gick bra!


Pappa som hade huvudet med sig tog registreringsnumret för att sedan ringa till polisen. De kunde bekräfta att registreringsnumret han såg var rätt och informerade om att bilen var registrerad i Stockholm och att de tackade för att vi hade ringt till dem. Jag hoppas verkligen att de fick tag på aset! Vilken förödelse om någon bil hade råkat vingla till ut på väggrenen när han gjorde sina "omkörningar". Det kan ju räcka med att en vind tar tag i bilen för att man ska komma lite ur kurs. Usch säger jag bara!

Men nu ska jag avsluta med lite positivt. Idag har jag haft en väldigt stressfri dag, dock har jag gjort en hel del. Jag har städat plus diskat i omgångar då jag ska bjuda på farsdagsmiddag i morgon. Kommer att bli lite som en buffe då jag har lovat att jag ska använda alla delar i mitt finporslin (alltså alla olika delar, inte exempelvis alla tolv tallrikar).


Detta får bli en liten teaser inför morgondagens förmodliga bildbomd. Kommer att lägga upp receptet på denna som från början är en "småkaka" men som jag har gjort till en a la Erika.

Hoppas att ni alla har en bra kväll. Nu ska jag nog se någon film och bara ta det lugnt. Vill tipsa om att The wedding singer med Adam Sandler går klockan 21:30 på kanal 6 ikväll. En väldigt bra och rolig film som jag kan se hur många gånger som helst! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar