söndag 4 november 2012

Smygstartar

Växten som jag flyttade från hallen till vardagsrummet gick inte att rädda. Ersättaren fick bli en Amaryllis vilket jag hade förra året och som jag vet trivs i detta fönster.


Krukan var lite stor men tycker själv att jag kom på en bra lösning. Fyllde först botten  med lekakulor för att få upp den till en lagom höjd. Då det glipade ganska mycket mellan krukan och Amaryllisens kruka stack jag ner granris som jag tidigare hade fått av mamma.

Väldigt kul att få pyssla lite samt att få smygstarta lite på julen! Kommer ju ändå ta ett tag innan Amaryllisen har växt sig så stor att den blommar.

Hoppas att ni alla har haft en bra och mysig helg! //Erika

2 kommentarer:

  1. mysigt...heheh jag har ju börjat göra julkort ler..väntar bara på lite stämplar å färger så man kan sätta igång massor....

    Kramiz Sara

    SvaraRadera
  2. Bra med pyssel i höstmörkret! Ser fram mot ett vackert julkort framåt jul då ;-)
    Kram!

    SvaraRadera