söndag 11 november 2012

Fars dag

Nu kommer jag troligtvis att inte behöva äta mer denna dag! Är så otroligt mätt. Men middagen blev lyckad och alla verkade tycka att allt smakade bra.


Jag bjöd på löksoppa, vitlöksbröd, köttbullar (med persilja och fetaost), panerad fisk, kyckling i ugn (honungsmarinad, thailändsk curry och rosmarin), klyftpotatis, nasi goreng (kokt ris som stekts tillsammans med ägg samt kokta morötter och ärtor), sallad, honungsmelon samt fyra olika röror. Gjorde allting själv förutom två utav rörorna.

Efterrätten som jag visade bild på igår blev supergod! Den funkade verkligen att göra den som en paj och med lite vaniljsås till blev det en himelsk kombination.

Denna länk är till löksoppan. http://www.sopprecept.se/svarmors-goda-loksoppa-6707503

Ska dock tilläga att jag har gjort denna utan kyndel då jag helt enkelt inte har fått tag på detta, men det funkar kalasbra ändå. Då det bara står att man ska ha i peppar har jag tolkat detta som vitpeppar.

Hoppas att ni alla har haft en bra söndag. Nu ska jag slappa lite för att sedan ta tag i den sista disken samt skriva en inköpslista då jag, mamma, mormor och moster Annika åker ill Ullared imorn. Väl mött! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar