måndag 23 augusti 2010

Filmtips, svenska filmer

För de som tycker att det kan vara svårt att hitta bra svenska filmer har jag följande förslag:

1. Om jag vänder mig om, är en i mitt tycke en drama komedi. Samtidigt som den är allvarlig kan dess lustiga och sjuka situationer göra den ganska rolig.

2. Kungamordet, är fördelad på 4 avsnitt har jag för mig. Denna film är väldigt spännande och förvånande bra för att vara en svensk film måste jag säga. P.g.a. en människas livssituation i denna film kan man ibland bli lite frustrerad, samtidigt som man får en förståelse för hur dessa människor kan ha det.

3. Inga tårar, skulle nog bäst beskrivas som drama. En väldigt gripand film.

4. Ganster, en svensk "maffia" film skulle jag nog beskriva denna som om jag minns rätt.

5. Ogifta par, tycker du om filmen Yrrol borde du garantera tycka om denna!

6. Varannan vecka, en komisk film om människors förhållande till varandra.

Nu kan du njuta av komedier och fängslande filmer i det kommande höstmörkret! Trevlig filmstund. //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar