torsdag 19 augusti 2010

Ge upp

Facebook, facebook du kära facebook. Platsen där "mobbing" är helt öppet, och helst så att alla kan se det också. Sjukt ledsamt! Ska man starta en grupp kanske? "Facebook splittrade min släkt", för det är typ så det är nu. Och av vilken anledning då? Nu har min mamma blivit indragen i skiten bara för att hon försvarade en av mina kusiner, vilket inte var populärt av en annan kusin. Saken är också den att kusinen som inte gillade detta var den som började skriva till min mamma. Gör man det så får man väl vara beredd på det personen möjligen har att säga.

Är trött på att jag inte kan skriva att jag har ätit negerbollar, för då får man fan höra att det inte heter negerbollar utan chokladbollar. Jag kanske bara vill skriva att jag har ätit negerbollar, annars hade jag väl frågat rätt ut vad folk tycker om detta ord. Själv har jag inga problem med detta ord. Och jag tror inte att det mörkhyade folket klappar händerna eller slutar svälta bara för att jag säger chokladboll istället för negerboll. Det är ju som att diskutera uttalet på kaviar som kan variera från person till person.

Det som gör en mest less är att när det skrivs från kusinerna att denne har blivit kallad barnslig och dum, kommer personer utifrån och säger att det är min mamma som är dum i huvudet bara för att hon har sagt så. Personer som inte alls vet hela sanningen.

Kusinen som min mor tog i försvar (eller rättare sagt sa att hon fortfarande kommer att tycka om honom oavsett vad den andra kusinen tycker om honom) har försökt att i ord verkligen säga att han är trött på denna skit. Men ändå måste det bara kommenteras vidare. Börja kommentera roliga saker istället som "Fin du blev i håret när du klippte dig", i stället för en massa sarkastisk skit. Vad mer ska han göra? Stå utanför dörren och vifta med en vit flagga??

Vill bara säga till den som tar åt sig av det jag skriver i mina statusar på facebook, grattis till självinsikten! //Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar