onsdag 18 augusti 2010

Tankar från en skrytig, egocentrisk narcist

Fy fan vad jag är trött på människan överlag. Det är så mycket negativ energi så det liknar ju ingenting. På sista tiden har man verkligen fått tänka efter vad man säger och skriver bara för att man inte orkar ta skiten efteråt. Ska det verkligen behöva vara så? Att exempelvis skriva ur sig vissa negativa saker (eller för den delen bara åsikter och tankar) på en blogg kan vara skönt för den som skriver det, men man kan dra sig för det för att det kan tända en hel jäkla Majbrasa hos vissa individer. Ibland kanske man bara vill skriva av sig utan att få en massa kommentarer. Bara för att man är ute bland folk på stan behöver det väl inte betyda att man vill vara social. Konstig liknelse kanske men om man tänker efter så tror jag nog att du förstår vad jag menar.

Människan är väldigt bra på att inte låta bli saker. Man bara MÅSTE göra eller säga vissa saker. Tänk vad mycket man skulle slippa om folk bara kunde tänka efter innan de gör eller säger det som allra först faller dom in. Har själv lärt mig att vissa saker är inte värt det. Kan inte andra lära sig det med?

Det roliga i det hela kan också ibland vara att har man använt ett ord och en åsikt eller synpunkt tillsammans så blir man direkt kopplad till det, fast att man kanske använder just detta ynkla lilla ord i ett helt annat sammanhang.

Nej usch människan är så negativ, och jag är ärligt spyless på det. Tänk om man kunde ägna all den negativa energin till att vara positiv eller bara låta saker vara. Fan vad glad jag skulle bli då. Jag lovar att individen i fråga skulle må fan så mycket bättre själv också. Men ibland är det som att människan vill vara arg. Man vill starta konflikter och gå omkring och må dåligt.

Vad är det för fel med att vara glad och tacksam? Men snart vågar man väl inte det heller för då är man en skrytig, egocentrisk narcist som påminner de negativa människorna om hur deras negativitet enbart drar ner dom i skiten.

Låt folk ha åsikter för fan utan att det startar krig och skit. //Erika

2 kommentarer:

  1. Så sant så sant!
    Det finns en inte så känd rap artist som kallar sig TR. Han en text rad som lyder "Jag har provocerat fram en debatt för att ha något att göra!" Känns som att det finns ganska många sådana människor ute i detta land. :)

    Btw, jag gillar din blogg!

    SvaraRadera
  2. Haha så jäkla roligt, klockrent ju! :)

    Btw, tack ;)

    SvaraRadera